تولید دستگاه مولتی اسپیندل توسط شرکت شایگان

تولید دستگاه مولتی اسپیندل توسط شرکت شایگان
۱۰ اردیبهشت

در حال حاضر انجام عملیات باز و بست پیچ در بسیاری از کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی کشورمان با استفاده از تجهیزاتی انجام می‌شود که تنظیم گشتاور، سرعت، درجه و جهت چرخش پیچ در هر مرتبه از انجام عملیات با استفاده از نیروی انسانی انجام می‌پذیرد و بر همین اساس احتمال بروز خطا و عدم یکسان بودن قطعات تولیدی بسیار زیاد و اجتناب ناپذیر است.


هر چند این روش تولید برای محصولات با تیراژ پایین توجیه پذیر و قابل اصلاح است ولی برای محصولاتی که در تیراژ بالا تولید می‌شوند بروز اینگونه خطاها و عدم تطابق‌ها از نظر فنی و اقتصادی به هیچ وجه قابل قبول و توجیه پذیر نمی‌باشد. این در حالتی است که با استفاده از دستگاه مولتی اسپیندل شرکت شایگان می‌توان بروز اینگونه خطاها و مشکلات را به حداقل ممکن کاهش داد. بر همین اساس روز به روز اهمیت دستگاه‌های مولتی اسپیندل در صنعت قطعه‌سازی افزوده می‌شود. دستگاه‌های مولتی اسپیندل شرکت شایگان دستگاهی است که قادر می‌باشد عملیات باز و بست پیچ به طور همزمان برای چند پیچ مختلف در یک قطعه با قطرها و زوایای مختلف را انجام دهد. به عنوان مثال در صورتی که در یک قطعه ۵ پیچ مختلف وجود داشته باشد در روش‌های تولید دستی این ۵ پیچ با استفاده از چند نیروی انسانی و در چند مرحله انجام می‌شود. در حالی که می‌توان با استفاده از یک دستگاه مولتی اسپیندل مناسب این کار را در یک پنجم زمان مورد نیاز روش دستی و با بکارگیری تنها یک نیروی انسانی انجام داد.
بدین ترتیب سرعت این مرحله از تولید به حداقل۵ برابر روش قبلی افزایش یافته و هزینه‌های نیروی انسانی آن حداقل به یک ۵ روش دستی کاهش می‌یابد و علاوه بر این دقت تولید به طور قابل توجهی ارتقاء می‌یابد.

● کاربردهای مولتی اسپیندل در صنعت

دستگاه های مولتی اسپیندل در کارگاه‌ها و کارخانجات مختلف قطعه‌سازی با اهداف باز و بست پیچ مورد استفاده قرار می‌گیرند که در هر کارگاه و یا کارخانه متناسب به نوع و شرایط قطعه و پیچ‌های مورد نظر می بایستی از یک دستگاه مولتی اسپیندل خاص استفاده نمود. همچنین در خطوط تولید به منظور اطمینان از دقت بستن پیچ‌ها به‌خصوص برای دستگاه‌هایی که نشتی در آن‌ها مهم است استفاده می‌شود. صنعت خودرو سازی در کشور ما در حال حاضر به دلیل رشد روزافزون این صنعت و تیراژ بالای قطعات مورد نیاز به عنوان یکی از مهمترین بازارهای مصرف دستگاه های مولتی اسپیندل محسوب می گردد.

● معایب و مزایای دستگاه های مولتی اسپیندل

▪ از مهمترین مزایای دستگاه های مولتی اسپیندل می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱) دقت بالای سنسورها (در حدود یک دهم نیوتون متر)
۲) بالا بردن تیراژ و سرعت تولید که به تعداد پیچ‌های موجود در یک قطعه بستگی دارد و هر چه تعداد آنها در قطعه بیشتر باشد میزان تاثیر گذاری دستگاه در افزایش سرعت تولید چشمگیر تر خواهد بود.
۳) کاهش هزینه های تولید در دراز مدت به دلیل کاهش هزینه های نیروی انسانی کاهش هزینه برق مصرفی و کاهش ضایعات تولید به دلیل کاهش خطاهای انسانی.

شرکت شایگان داده الکتریک پویش سازنده دستگاه مولتی اسپیندل گشتاوری در ایران می‌باشد.

دقت سنسورها: ۰.۱ نیوتون متر

دقت تنظیم گشتاور:  ۱.۵± نیوتون متر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *